Selecteer een pagina

Oldtimers

Het zandstralen van oldtimers moet met veel precisie en nauwkeurigheid gebeuren omdat wij hier veel verschillende materialen, delen en oppervlaktes tegenkomen. Omwille van de zeldzaamheid en gevoeligheid van de delen moeten verschillende factoren correct toegepast worden. Keuze van het straalmiddel en werkdruk zijn van uitermate belang, vooral bij het plaatwerk.
Hier gaat het erom de gulden middenweg te vinden tussen een snelle en veilige toepassing.
De voorbereiding van de delen is dan zeer belangrijk om tot een perfect resultaat te komen.
Rubber, undercoat en andere bitumen-lagen moeten voor het zandstralen verwijderd zijn.
Ook straalt men best volledig gedemonteerde delen, daar er een reƫel risico bestaat dat het straalmiddel in lagers en afdichtingen indringd en deze beschadigd.

Na het zandstralen is een goede bescherming van de auto aan te raden (anders zouden de delen onmiddelijk terug roesten, want het vocht in de lucht is al voldoende om dit process in gang te zetten)

Beschermings-mogelijkheden

Lasprimer

Als er veel laswerk aan de auto of de delen is, vormt een lasprimer het ideale conserveermiddel. Deze primer is een twee componenten lak waarop gelast kan worden zonder dat deze laag eerst weggeschuurd dient te worden. Voor het verder af werken van de auto moet bovenop de lasprimer nog een epoxy primer voorzien worden.

Epoxy primer

Als er weinig of geen laswerk aan de auto is dan kan er gelijk na het stralen een epoxy primer gezet worden. Mochten er nog laswerken uit te voeren zijn dan moet de epoxy-primer weggeschuurd worden op de plaatsen waar men dient te lassen.

Recente oldtimerprojecten:

Gespecialiseerd zandstralen, bekijk onze projecten!

Share This